Legea bunului simt!

Ca tot a fost ieri Ziua Pamantului si am adus in discutie ce putem face sa protejam mediul, aseara, mergand ecologiespre casa am vazut 3 tineri care se amuzau de mama focului cu o sticla de plastic aruncata de ei si pe care o pasau de la unul la altul, motiv pentru care am si deschis acest post.
Mi se intampla frecvent sa merg pe strada si sa vad cum diverse persoane „scapa” din mana ba o sticla de plastic, ba un ambalaj de la biscuti, ba o hartie care nu-i mai trebuie, ba un bilet de RATB, in conditiile in care cosul de gunoi e la doi pasi… Si ma intreb, oare oamenii astia chiar nu au fost invatati de nimeni ca nu trebuie sa procedeze asa?? Imi vine sa le spun: „Domnule, stiti, cred ca va cazut hartia asta, sau ambalajul asta!!” De fiecare data mi se opreste in dinti. De ce? Sincer, cred ca de FRICA!! Pentru ca nu stiu cui ma adresez si nu stiu cum reactioneaza si ar exista posibilitatea sa ma trezesc cu un pumn in freza. Era sa o patesc si fara sa spun nimic, doar ca m-am uitat „stramb” si cel care aruncase pe strada a vazut…
Mi-ar placea sa se promulge o „lege a bunului simt”, iar contravenientii sa fie amendati sau pusi la munca in folosul mediului; dar alesii nostri sunt mereu ocupati cu alte legi muuult mai importante. Mi-ar placea sa exista persoane cu meseria gen „politia mediului”, care sa aiba autoritate asupra celor care arunca gunoaie pe strada. Eu m-as oferi voluntar pentru un asemenea post!!
Ma revolta fiecare gest necuviincios fata de mediu si ma simt neputiincioasa. Mi s-a intamplat nu o data sa merg la un gratar sau la padure si pe langa gunoiul meu strans in sac, sa mai strang alti 2-3 saci cu gunoiul altora. Oare de ce nu pot toti sa-si stranga mizeria pe care o fac, la urma urmei mizeria lor!?!?!
Ca sa nu mai vorbim de colectarea selectiva a deseurilor, dar asta intr-un alt post.

O zi frumoasa tututror!

Acest articol a fost publicat în Edu, Ganduri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Legea bunului simt!

  1. Maya zice:

    Pamantul arata ca noi…sau ceea ce arata este fata noastra…a tuturor,ca deh,suntem luati la pachet=”rasa umana”….minunata si morbida in acelasi timp!
    Am tot zis si eu pe strada:”Domnu’ v-a cazut ambalajul”(iar respectivul,siderat,sa-l ridice …in reluare)…sau cate o bunicuta care-si indemna nepotu’sa arunce langa un copac o coaja de banana,ca cica e”ecologic,mama!”,iar nepotul a zis ca asteapta pana intalneste un cos de gunoi…l-am felicitat pe pusti,iar pe bunicuta am privit-o…”patrunnzator”….
    Doamne,justitiara a strazii ma fac!!!!:))))

Lasă un răspuns

